Nowy rój

Moderator: krzysglo

Michal
Nieśmiały
Nieśmiały

Nowy rój

Post autor: Michal »

Witam,
Jestem początkującym przczelarzem i oczywiscie mam mase pytań. Posiadam w chwili obecnej dwa ule Warszawskie, jeden rój przezimowany, duzy, prawie wszystkie ramki zaczerwione. Celowo przegladajac ul zostawilem mateczniki zeby była rójka, no i sie udalo. Do drugiego przygotowanego "wrzucilem" rójke która wisiała niedaleko. Niestety nowy ul marnieje w oczach, przegladając go co tydzien (miesiac mina od osiedlenia) widze ze stara matka nie czerwi, przczól jest coraz mniej. Prosze o porade doswiadczonych przeczelarzy co robic? Wymienic matke jak tak to jak? Chcialbym mimo wszystko zeby nowy rój przetrwał.
Pozdrawiam i licze na odpowiedz..
Michal

Awatar użytkownika
beniamin82
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Kontakt:

Post autor: beniamin82 »

Przede wszystkim, koledzy pewnie natrą Ci uszu, za rójkę.

"Bo przecież lepiej przez odkład itp." Chociaż ja osobiście uważam że rójkę łatwiej jest "wyprowadzić" niż odkład. sama sobie praktycznie daje radę. Chociaż oczywiście straty w miodzie są...i trzeba matkę na wiosnę wymieniać.
Michal pisze:widze ze stara matka nie czerwi
A jest stara matka? Czy jest młoda? Czy w ogóle widziałeś matkę?

Może podczas złapania roju matka została na drzewie?

Wszystkie pszczoły weszły Ci do rojnicy, czy zostały jakieś na drzewie?

A jeśli zostały to czy poleciały dalej, czy wróciły do macierzaka?

mariuszm
Stukacz
Stukacz

Post autor: mariuszm »

Witaj Michał nie pozostaje Ci nic innego jak wymiana matki i to jak najszybsza, wskazane żeby matka była czerwiąca wtedy masz szansę doprowadzić jeszcze rójkę do siły na zimę (nie baw się w żadne podawanie ramek z czerwiem żeby same wyhodowały sobie matki bo nie ma na to czasu )tutaj masz listę hodowców:http://picasaweb.google.pl/hodowcy.mate ... Pszczelich#

Pozdrawiam Mariusz

Awatar użytkownika
beniamin82
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Kontakt:

Post autor: beniamin82 »