Zimowanie

Moderator: krzysglo

Mrowka
Nieśmiały
Nieśmiały

Zimowanie

Post autor: Mrowka »

Jestem początkującym pszczelarzem i chciałbym się dowiedzieć czy mogę zazimowac pszczoły na jednym korpusie ostrowskiego na 8 ramkach?

BoCiAnK
Senior Stukacz
Senior Stukacz
Kontakt:

Post autor: BoCiAnK »

w jednym korpusie NIE
musiał byś pod ten korpus dać pół korpus 1/2 Wielkopolski z 8 ramkami wtedy tak idealnie przezimują

Awatar użytkownika
beniamin82
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Kontakt:

Post autor: beniamin82 »

Mrowka pisze:na jednym korpusie ostrowskiego
Ostrowski była kobietą... podając za znaną polską komedią...

Fringilla
Stukacz
Stukacz

Post autor: Fringilla »

Ja zimowałem z dobrym skutkiem na wysokiej dennicy ale nie polecam . Jak będzie długa zima mogą nie przeżyc .

Mrowka
Nieśmiały
Nieśmiały

Post autor: Mrowka »

Dzięki za rady, spróbuje na wysokiej dennicy.

birkut

Post autor: birkut »

Fringilla pisze:Ja zimowałem z dobrym skutkiem na wysokiej dennicy ale nie polecam . Jak będzie długa zima mogą nie przeżyc .
możesz wyjaśnić dlaczego miały by nie przeżyć? bo raczej przy wysokiej dennicy powinny lepiej zimować

oro54
Stukacz Junior
Stukacz Junior

Post autor: oro54 »

Za niska ramka, a tym samym za mała pojemność gniazda. Wanda Ostrowska zimowała rodziny pszczele na dwóch korpusach (6x6 lub7x7). Rodzina dobrze zaopatrzona w pokarm w jednym korpusie ostrowskiej postawionym na wysokiej dennicy powinna spokojnie przezimować. Gorzej wiosną, szczególnie jak będzie się jej przyjście odwlekało. Za dużo problemów, lepiej zazimować na dwóch korpusach.
Z poważaniem oro54

Pawełek
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Pawełek »