Rójka prośba o poradę :)

Moderator: krzysglo

mchelectronic
Stukacz Junior
Stukacz Junior

Rójka prośba o poradę :)

Post autor: mchelectronic »

Witam
Mam kolejne pytanie .
W sobotę złapałem rójkę. Włożyłem do ula i pszczoły odbudowują węze. Jest ich na 3,4 ramki.
Matka chyba jest ponieważ wydaje mi się ,że są już jajeczka . Jako,że jestem początkujący
to do końca nie jestem pewien czy to jajka. W każdej komórce na spodzie taka jakby niteczka . Ale mam pytanie ponieważ te pszczoły jakoś tak dziwnie lgną do siebie.
Jak wyciągałem dzisiaj ramkę to tak się trzymają siebie jakby to była pajęczyna .
Czy to normalne zachowanie ? W innych dwóch ulach gdzie mam odkłady nie widziałem jeszcze takiego zachowania.

poz
Marcin

Dominik
Nieśmiały
Nieśmiały

Re: Rójka prośba o poradę :)

Post autor: Dominik »

mchelectronic pisze:Witam
Mam kolejne pytanie .
...
Marcin

To właśnie woszczarki tworzą takie łańcuszki. Tak sobie wiszą i wypacają wosk.

mchelectronic
Stukacz Junior
Stukacz Junior

Re: Rójka prośba o poradę :)

Post autor: mchelectronic »

Dominik pisze:
mchelectronic pisze:Witam
Mam kolejne pytanie .
...
Marcin

To właśnie woszczarki tworzą takie łańcuszki. Tak sobie wiszą i wypacają wosk.

Dzięki za informacje.

poz
Marcin

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »

Do wychowu jajeczek i czerwiu potrzeba 34* ciepła ale do budowy woszczyzny na wezie trzeba 36* ciepła i dlatego pszczoły robią taką pajenczyne zeby nie przegrzac jajeczek i czerwiu. Pozdrawiam miły_marian

Fred1
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Fred1 »

Marianie;jak czytam o łańcuszkach -to mnie cholera bierze, jak nie wie co to jest pszczoła rojowa,i nie ma pojęcia kiedy pszczoły się roją[do rójki muszą być anatomki]

Awatar użytkownika
Radek73
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Radek73 »