sklenar

Moderator: krzysglo

dudek560
Obserwator
Obserwator

sklenar

Post autor: dudek560 »

Witam - mam pytanie do osób które miały możliwość pracy z pszczołami z lini sklenar - 47/G/10, 47/H/47, lub 47/9/15. pytam ponieważ mam 3 ule a przy dwóch wogule nie da się pracować (nie trzymają się ramki i są bardzo agresywne - niestety nie wiem co to za rasa) i chciałem wymienić matki a czytałem ze pszczoły właśnie z tych lini są bardzo łagodne (jeżeli oczywiście się odpowiednio z nimi obchodzi), a i mają inne dobre cechy. I tu pytanie czy zeczywiście są tak łagodne (podobno mozna spokojnie pracowac bez kapelusza) Jestem początkujący więc prosze o wyrozumiałość , thx i pozdrawiam

pan_miodek
Stukacz Junior
Stukacz Junior

Post autor: pan_miodek »

Ja osobiście przy najspokojniejszych pszczołach nie pracowałbym bez kapelusza bo użądlenie w oko w najlepszym razie skończy się znacznym pogorszeniem wzroku. Ruch źrenicy może sprowokować pszczołę do ataku. Dobrze, że Pan pyta, ale nawet najlepsze pszczoły mogą się nie sprawdzić w Pana warunkach proszę to mieć na uwadze. Dobrze, że Pan chce wymienić te agresywne pszczoły jednak radziłbym popytać kolegów pszczelarzy z Pana okolic.

dudek560
Obserwator
Obserwator

rere

oczywiście ma Pan racje - nawet przy najłagodniejszych pszczołach bał bym sie pracować bez ochrony -różnie się może zdażyć. Zaczynam dopiero swoją przygodę z pszczołami i jak myśle że musze coś zrobić przy tych dwóch pniach to aż mi się odechciewa bawić w pszczelarza, nie chce się od razu zrazić a myśle że ta linia SKLENAR (przynajmniej z tego co czytałem) będzie dla mnie idealna. I tu właśnie mam nadzieje na opinie pszczelarzy którzy mieli styczność z pszczółkami z tych lini na temat ich harakteru.

henrmiko
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: henrmiko »