Strona 1 z 1

Pomysły na promocję miodu i produktów pszczelich

: 2007-02-23, 19:26
autor: pan_miodek
W związku z dyskusją na temat promocji miodu proponuję by tu podzielić sie swoimi sprawdzonymi pomysłami na zwiększenie sprzedaży produktów pszczelich - zwłaszcza miodu.

Co Wy na to?

: 2007-03-02, 23:09
autor: apacz
myślę że takich recept nikt ci nie poda.sam pracuję już wiele lat nad zwiększaniem klienteli,sam z roku na rok wiem coraz więcej ale za wiele to kosztuje aby dzielić się doświadczeniami których nikt ci nie opowiedział a sam zdobywasz je mozolną pracą.Myślę i wiem to że przy zaangażowaniu można bez problemu sprzedać sporo miodu bezpośrednio po godziwej cenie.
Podstawy to przede wszystkim i na każdym kroku REKLAMA,obojetnie w jakiej formie.
Ładne zapakowanie produktu:ludzie kupują "oczami"-oczywiście produkt musi byc najlepszej jakości(nowe,sterylne słoiki,etykieta,fajne hasło na etykiecie itp.)
Powodzenia w zdobywaniu nowych klientów.

: 2007-03-02, 23:48
autor: henrmiko
Podzielam w całości pogląd Kolegi „Apacz-a”. Dla promocji miodu najważniejsza jest reklama, we wszystkich środkach masowego przekazu. Ale to kosztuje. Myślę, że powinny się znaleźć w różnych „programach wsparcia” odpowiednie środki na akcję - nie tylko reklamującą miód pszczeli jako naturalny środek spożywczy o działaniu także leczniczym, ale jako akcję informacyjną dla podniesienia wiedzy ogólnej społeczeństwa na temat „darów natury”, bo miód jest jednym z nich. Myślę, że nasi przedstawiciele różnych organizacji pszczelarskich o tym pomyślą już przy obecnym opracowywaniu projektów tych programów.

: 2007-03-03, 09:04
autor: apacz
no niestety ci którzy decydują o rozlokowaniu unijnych pieniędzy,wolą robić 3 razy do roku szkolenia dla pszczelarzy o tej samej tematyce,prowadzone przez miernych wykładowców-i myśla że tym uzdrowi się polskie pszczelarstwo lub pomoże pszczelarzowi godziwie sprzedać miód...Sprawa ogólnopolskiej reklamy produktów pszczelich to sprawa zasadnicza dla funkcjonowania na rynku czegoś takiego jak "polski miód pszczeli produkowany przez pszczelarza polskiego".
Oczywiście na reklamę w ogólnopolskiej telewizji nawet unijne pieniądze nie starczą,ale jest przecież radio,ogólnopolska prasa itp.
Akle do tego trzeba zatrudnić speca od marketingu a nie gościa który reklamę postrzega jako długopisy z nadrukiem czy "koguciki na druciku".
niestety liczyć na taką reklamę raczej nie można dlatego każdy na własną rękę powinien zająć się promowaniem produktów z własnej pasieki.

: 2007-03-03, 15:30
autor: oro54
Witam!
O ile się orientuję, to w tym sezonie rusza kampania reklamowa promująca miód. Będą spoty reklamowe w telewizji, krótkie audycje radiowe, notki w prasie itd, itp.
Kto to zrobi poznacie koledzy po sposobach reklamy. Są to wielkie pieniądze, które należy zainwestować aby coś z tego było, niestety propozycja, aby także w tych kosztach partycypowali zwykli pszczelarze spotkała się ze sprzeciwem. Podobno nas szeregowych pszczelarzy to nie dotyczy. Ot, to Polska właśnie!
Z poważaniem oro54

: 2007-03-03, 20:09
autor: a-d
Kto to zrobi poznacie koledzy po sposobach reklamy.

A po co robić tajemnice, skoro od dawna nią nie jest. Robi to Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych z pomocą funduszy unijnych. Wszyscy na tym skorzystamy(wszyscy mam na myśli polskie pszczelarstwo).

: 2007-03-31, 18:30
autor: henrmiko
A może wzorem „forum Pszczela Wola” pomyślmy o sloganach reklamowych promujących kupno polskiego miodu typu:
1/ Polski miód eliksirem zdrowia, młodości i szczęścia w miłości
2/Miód to zdrowie
3/Zamiast do apteki skocz do pasieki
Wspólnymi siłami może wymyślimy piękny slogan reklamowy, który spowoduje zwiększenie spożycia tego cennego produktu. Zachęcam użytkowników tego forum do włączenia się do tej akcji wymyślania sloganów.

SLogan, reklama

: 2007-05-22, 13:44
autor: haker_2015
Specyficznym i najbardziej realtywnym sposobem promowania miodu jest właśnie reklama. Czy to w postaci baneru, wizytówki rozdawanej przy okazji, ulotki lub strony www., zawsze i wszędzie będzie się dobrze kojarzyć klientowi, gdyż wiadomo nikt nie kupi kota w worku.
Statystyki mówią i pokazują jasno, że ten sam produkt zareklamowany w inny bardziej efektywny sposób staje się dźwignią naszych wysiłków i niejednokrotnie pozwala zwiększyć skup naszych produktów.
Plecam więc tę formę promocji i zapraszam do współpracy z zakresu reklamy, witryn internetowych www oraz pozostałych usług.
Zainteresowanych prosze o kontakt, na sposób wizualizacji mogę podać linka do strony państwa Kowaliczek z Suchej Beskidzkiej http://www.pasiekaambrozja.pl lub firmową stronę http://www.globalmax.pl.

: 2007-10-22, 21:14
autor: Sabard
Robię coś innego : Każdego roku w swojej bazie pszczelarskiej robię,, ŚWIĘTO MIODU" - Wygląda to tak Baza -Rancho ma 80arów. Tam corocznie ustawiam ok 90 uli wyselekcjonowanych podczas całego roku na nieżądliwość. Nie jest to trudne, ponieważ na swoje potrzeby hoduję matki F-1 najwięcej mam Nieski, a każdego roku wymieniam 80% Wśród uli ustawiam stoły, parasole, punkt z piwem przyjeżdża, ognisko rozpalam, są kiełbaski i swojski chleb ze smalcem. Wyjmuję plastry z miodem prosto z ula - ludzie zjadają ok 5 plastrów- cieszy się to szczególnym zainteresowaniem. Jest muzyka , oraz prospekty a przede wszystkim degustacja co najmniej 12 gatunków miodów. Swojskie masło ciepłe bułeczki i to wszystko z miodem. Oczywiście punkt sprzedaży miodu Tego roku święto z powodu remontu budynku było na zewnątrz w ośrodku wczasowym, ale pojechał tam szklany ul z zapasem miodu. Miód sprzedaję tego dnia zwykle taniej- tego roku w tym dniu sprzedałem miodu za 3.300 zł.
W tej całej hecy swoją rolę ma mój 7 letni wnuk , który zwykle zbiera wokół siebie stare , siwe i łyse głowy- często starych pszczelarzy- popisując sie wiedzą pszczelarską , szczególnie hodowlą matek , bo dozór inkubatorów, selekcjonowanie i oznaczanie matek to jego rola.
Bardzo ważną sprawą są moje rozmowy z ludźmi przy propolisówce - jest to spirytus z miodem propolisem sokiem z cytryny i palonym cukrem do koloru. Z racji swoich zainteresowań apiterapeutycznych mam o czym mówić a szczególnie podważać wartość miodów z marketów i roztopionych zimą.
Z tych spotkań uczestnicy ich przychodzą po miód cały rok, korzystając z adresów dołanczanych do prospektów. Mnie to się opłaci.
Największym zainteresowaniem cieszy się miód z plastra, piwo z miodem, degustacja miodów, Oraz grzebanie w ulach bez żadnego zabezpieczenia- 200 - 300 osób wśród 90 uli -pszczoły do końca głupieją w ogóle nie interesują się ludźmi. Mam tylko problem z dziećmi których jest zawsze dużo i po oswojeniu się pchają głowy do otwieranych uli i biegają między nimi..-Przez 5 lat takich świąt żadna pszczoła nikogo nie użądliła. panowie stawiają piwo na ulach, raczej nie zachowują się spokojnie - pszczołom tego dnia to nie przeszkadza.
Tę formę uważam za najlepszą formę pszczelarskiego marketingu i w przyszłym roku w lipcu targi miodu robię w tym ośrodku a święto miodu u siebie w samym środku pasieki.
W przygotowaniu święta pomaga mi rodzina i troszeczkę sąsiedzi. Uważam że trzeba to robić co roku, co roku dużo mówić i pokazywać bo ludzka pamięć jest zawodna ,a pieniądze z Unii do tych spraw do nas będą długo dochodzić.

Pozdrawiam i namawiam do stosowania takiej formy marketingu.

Re: Pomysły na promocję miodu i produktów pszczelich

: 2007-11-10, 10:15
autor: Zaleszczotek
pan_miodek pisze:W związku z dyskusją na temat promocji miodu proponuję by tu podzielić sie swoimi sprawdzonymi pomysłami na zwiększenie sprzedaży produktów pszczelich - zwłaszcza miodu.

Co Wy na to?
Pierwszym i podstawowym prawem sprzedazy czegokolwiek i dotyczy to oczywiscie rowniez i miodu jest odpowiedz na jedno, podstawowe pytanie: Kto kupuje twoj miod ? To wszystko.

: 2007-11-19, 22:38
autor: pan_miodek
No dobrze a co mam zrobić jeśli chcę by kupił mój miód ktoś kto, go nie kupuje ?
Promocja ma kilka celów w śród nich jest utrzymanie swoich klientów, ale i pozyskanie nowych.
Zakładam, że Kolega zna dobrze swoich odbiorców miodu. Może zechcesz sie podzielić uwagami o ich preferencjach, smakach, gustach itp. Jak ich pozyskałeś ???

: 2007-11-20, 20:36
autor: Drohne
Pomysł Sabarda jest wyśmienity i nawet "mali" pszczlarze mogą coś podobnego zrealizować w miejszej skali lub uczestnicząc w jednej z wielu otwartych impez(typu Dzień Pszczlarza, Święto Smaku itp.).Doatkowym narzędziem marketingowym jest "szeptana reklama" - czyli rekomendaja już kupujących, zadowolonych z naszych produktów.Ja mam najwięcej nowych miodożerców z reklamy szeptanej.
Pozrawiam serdecznie!
P.Drohne

pozyskiwanie klijentów

: 2007-11-26, 20:34
autor: Sabard
Pozyskiwania klientów nie da sie usystematyzować. Tak jak jedzenie ślimaków musi miec swoja trdycję tak jedzenie miodu też . To co zrobiłem żeby ludzie w moim środowisku kupowali miód i to nie tylko ode mnie ,to przede wszystkim ok 12 audycji w lokalnej telewizji na tamat leczniczych właściwości produktów pszczelich, oraz kilkanaście artykułów na ten temat w lokalnej gazecie. Teraz już nie chcą na to pozwolić - chyba że się zapłaci jak za reklamę. Jednak cos pozostało w naszym mieście wchodzi spożycie miodu na jednego mieszkańca w wysokości 3,3 kg rocznie - to lepiej niż średnia w większości krajów europy. W jednym z sąsiednich miast robiliśmy taka ankiete i wyszło o,23 kg rocznie na jednego mieszkańca.
Z tych danych wynika wszystko i nawet komentarz jest zbedny. W formę reklamy trzeba trafić i korzystać z wszystkich wersji. Pokazywać lecznicze własności produktów pszczelich i nigdy nie ulegać roztapianiu miodów. Jak nie wypaliło forum medialne to trzeba szkolić w pasiekach i w swoich domach. Namawiam na wywołanie tradycji świąt miodu - u mnie to wypala. Jeśli jednak komukolwiek trafi sie o tym mówić czy pisać w mediach , to nigdy nie mieć tylko siebie na względzie lecz dobro ogólne pszczelarzy i konsumentów - nawet jeśli z niektórymi aspektami sie nie zgadzają jak np z miodem skrystalizowanym.