Pasieka, początkujący

Moderator: krzysglo

Adriankoki
Obserwator
Obserwator

Pasieka, początkujący

Post autor: Adriankoki »

Witam,
Rodzina zmarłego pszczelarza z powodu że mieszka w mieście postanowiła oddać mi pasiekę składającą się z trzynastu Uli, dodam tylko że jestem początkującym pszczelarzem i za bardzo się na tym nie znam, poprostu oddali mi Ule wraz z całym sprzętem, i może ktoś pokrótce opisać co i jak, dodam też że miód nie był zbierany około dwóch lat, ja osobiście chcę tą pasiekę odnowić i czerpać z niej korzyści tylko zabardzo niewiem jak zacząć, a niechcę zmarnować tych pszczółek...

Awatar użytkownika
Peter
Stukacz
Stukacz

Post autor: Peter »

To znaczy ja powiem tak. Dla pszczół trzeba mieć dużo czasu. Jeśli naprawde chcesz się tym profesjonalnie zająć to proponują na początek kilka książek do poczytania na ten temat. DO tych pszczół trzeba zajrzeć, zobaczyć czy matki czerwią, ile jest pokarmu i czy są mateczniki itp. Jakie to ule? Mógłby je Pan opisać? Trzeba się odpowiednio wyposażyć do przeglądu. Pszczoły po mału wychodzą z okresu rojowego. Aczkolwiek trzeba uważać. Literatura: - Gekeler W. "Pszczoły. Poradnik hodowcy"
- Marcinkowski J. "Jak prawidłowo prowadzić pasiekę"
- Ostrowska W. " Gospodarka pasieczna"
Wilde J. "Polubić pszczoły"
Powodzenia.
Pozdrawiam, Piotrek

JAxico
Stukacz
Stukacz

Post autor: JAxico »

Należy przejrzeć też ramki, ewentualnie dać węzę. Ale ja proponuje poszukać w pobliżu pasieki, pszczelarza, który poszedłby z Panem i pomógł w tych pszczołach. On napewno powiedziałby co i jak. Proponuję poszukać takiego znajomego. Niech Pan pójdzie do tych pszczół, obejrzy ramki, i odpisze, co się dzieje w tych ulach. Nie popełniać głupich błędów podczas przeglądu (nie pójść "wypachnionym", zdjąć biżuterie-obrączki itp., nie wykonywać gwałtownych ruchów, nie oganiać się od pszczół). Pozdrawiam.

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »