Ciężkie początki amatora

Moderator: krzysglo

Jacety
Nieśmiały
Nieśmiały

Ciężkie początki amatora

Post autor: Jacety »

Dzień Dobry wszystkim użytkownikom forum.

Od jesieni zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch uli. Dostałem je w spadku, choć nigdy się pszczelarstwem nie zajmowałem i w tym temacie jestem zielony jak szczypiorem na wiosnę.

Zatem po kilkukrotnym przewertowaniu tego forum i wielu innych stron i grup dyskusyjnych postanowiłem się ujawnić, prosząc jednocześnie o porady i wskazówki i niedenerwowanie się gdy będę zadawał błahe i podstawowe pytania.

Zaznaczam, że ule te trzymam czysto hobbystycznie.

co mam:
dwie rodziny w ulach warszawskich wiekiem przypominające wiek węgla, ale na chwilę obecną nie posiadam takich funduszy by te ule wymienić. W ogóle to wyszedłem z założenia że na nowe domki to pszczoły niech zapracują sobie same. Na sam początek nie przeznaczam wielkich pieniędzy bo nie wiem czy temat mnie wciągnie. Zakupiłem jedynie podstawowy sprzęt. Nawet jeśli zdecyduje się na utrzymanie tych dwóch rodzin to ilości pni nie zwiększę ze względu na brak miejsca na posesji. W związku z czym moje pierwsze pytanie: jaka jest zdroworozsądkowa odległość uli od domów - bo w tej chwili ule te stoją w prostej linii jakieś 30 metrów od domu i w dzień gdy nic przy nich nie robię to można się chodzić wokół nich dowolnie blisko, jednak gdy zacznę je niepokoić jakimiś pracami wewnątrz do do końca dnia muszę ciężko jest wyjść na podwórze.

Co do tej pory zrobiłem i co zauważyłem:
w kwietniu wyczyściłem dennice z opadu

pszczoły zimę zniosły chyba w każdym bądz razie gdy tylko temp. lekko się podniosła podniosły się i pszczoły

w ulach zimowało po kilka ramek - 29 kwietnia dołożyłem do obu uli po jednej ramce z węzą jako przedostatnią (za rada innego amatora pszczelarstwa). Czy to jest prawidłowy sposób?

po kilku dniach sprawdziłem stan odciągnięcia - moim zdaniem wyglądało nieźle