Wychodowanie pozytecznej matki
Moderator: krzysglo
Wychodowanie pozytecznej matki
Witam może mi ktoś powiedzieć cos wiecej na temat chodowania matek na własne potrzeby??? Za informacje byłbym wdzięczny
Powiedzieć - to za mało. Ja wychowem matek zajmuję się od początku lat `70 i im więcej wiem, tym mam większą świadomość małości mojej wiedzy. Spróbować trzeba, ale nie na zasadzie - ktoś coś powie. Niestety, książka do ręki, przeczytać raz, później drugi ze zrozumieniem, a później zacząć próby. Mając nieco doświadczenia oraz praktyki popartej teorią można dopiero wtedy korygować swoją wiedzę o dyskusje z innymi profesjonalistami. Przecież uczniowie pszczelarskiego technikum na tematy hodowli poświęcają sporo godzin, podobnie jak kursanci na wykwalifikowanego pszczelarza, nie mówiąc o mistrzu.
Wychów matek jest prosty, ale chcąc uzyskać wartościowe matki już tak prosto nie jest. Dlatego mamy grono producentów matek i sporo wyrobników produkujących masówkę. Gdyby wyrobnicy mogli i potrafili, też by dla osiagnięcia materialnych korzyści produkowali dobry materiał. Jednak tak nie jest.
Wychów matek jest prosty, ale chcąc uzyskać wartościowe matki już tak prosto nie jest. Dlatego mamy grono producentów matek i sporo wyrobników produkujących masówkę. Gdyby wyrobnicy mogli i potrafili, też by dla osiagnięcia materialnych korzyści produkowali dobry materiał. Jednak tak nie jest.
-
- Stukacz Wymiatacz