Wychodowanie pozytecznej matki

Moderator: krzysglo

Jarek18
Nieśmiały
Nieśmiały

Wychodowanie pozytecznej matki

Post autor: Jarek18 »

Witam może mi ktoś powiedzieć cos wiecej na temat chodowania matek na własne potrzeby??? Za informacje byłbym wdzięczny

avico

Post autor: avico »

Powiedzieć - to za mało. Ja wychowem matek zajmuję się od początku lat `70 i im więcej wiem, tym mam większą świadomość małości mojej wiedzy. Spróbować trzeba, ale nie na zasadzie - ktoś coś powie. Niestety, książka do ręki, przeczytać raz, później drugi ze zrozumieniem, a później zacząć próby. Mając nieco doświadczenia oraz praktyki popartej teorią można dopiero wtedy korygować swoją wiedzę o dyskusje z innymi profesjonalistami. Przecież uczniowie pszczelarskiego technikum na tematy hodowli poświęcają sporo godzin, podobnie jak kursanci na wykwalifikowanego pszczelarza, nie mówiąc o mistrzu.
Wychów matek jest prosty, ale chcąc uzyskać wartościowe matki już tak prosto nie jest. Dlatego mamy grono producentów matek i sporo wyrobników produkujących masówkę. Gdyby wyrobnicy mogli i potrafili, też by dla osiagnięcia materialnych korzyści produkowali dobry materiał. Jednak tak nie jest.

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »

Jarku jak chcesz ciognonć matki na własne potrzeby to musisz robić odkłady. Ja robię to tak z najlepszej rodziny codaje dużo czerwiu i miodu robię odkład czyli zabieram starą matkie i 2 lub 3 ramki czerwiu i ramkie pokarmu i jeszcze z 2 ramek strząsam pszczoły i robięmały wylotek.Po 10 dniach wygryzie się pszczoła stara matka składa jajeczka rodzinka się rozwija. Jak niema pokarmu to daje syrop w małych ilosciach. W macierzaku zakładają mateczniki ratunkowe dzien przed wygryzieniem się matek robie z nastempnych rodzin odkłady i podaje mateczniki po jednym. Matki się wygryzią i po10 dniachjuż czerwią.A na jesieni łoncze tą starą matkie z macierzakiem uprzednią likwidując starą matkie. pozdrawiam miły_marian

Jarek18
Nieśmiały