Jakie ule na poczatek?

Moderator: krzysglo

ZACHAREK
Obserwator
Obserwator

Jakie ule na poczatek?

Post autor: ZACHAREK »

Witam wszystkich miłośników pszczółek. Mam pytanko jakie ule wybrac na poczatek czy są takowe. Zaczynam przygodę albo chcę zacząć przygodę z pszczelarstwem i oczywiście chcę dla nich jak najlepiej ale w praktyce jestem laikiem w tej dziedzinie. Mam do zagospodarowanie 1hektar pola modę tam sadzić i siać. Wiele się dowiedziałem na forum ale nic o ulach. Które są najlepsze dla kogoś takiego jak ja. I co najlepiej zasiać i posadzić by pszczółki były szczęśliwe?? Proszę oodpiszcie. Pozdrawiam, Rafał.

Fred1
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Fred1 »

kliknij--szukaj i wpisz -ule,tam znajdziesz co cię interesuje

Fringilla
Stukacz
Stukacz

Post autor: Fringilla »

Jeżeli chodzi o ule to takie z typową ramka (łatwo o węze, odkłady ) .Wybór zależy też od pożytków (przy spadzi lepsza jest niska ramka ,łatwiej ją odebrac jesienią).Moim zdaniem lepsze są korpusowe , ale wybór należy do ciebie.Co do pola to najlepiej było by sadzic rośliny które by wypełnily lukę pożytkową ( napewno będą jakieś braki ). Nie dałem jdnoznacznej odpowiedzi ale trudno o taką ,życzę powodzenia.

wrubel
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz

Post autor: wrubel »

Kolego ja zdecydowałem się na ule wielkopolskie i jestem zadowolony.
Z kolei mój nauczyciel gospodarzy w systemie apipol+ i nie wyobraża sobie innego.
Musisz zapoznać sie z istniejącymi obecnie systemami i coś wybrać. Pamiętaj tylko, że obecnie nowoczesna gospodarka pasieczna opiera się na systemach korpusowych.

Co do pożytków to myśle że masz tak dużo info w necie i literaturze że zasadniczo chyba nie ma co poruszać tego wątku tutaj.

Powodzenia

ZACHAREK
Obserwator
Obserwator