gdzie postawic ule ?

Moderator: krzysglo

Andrzewo
Obserwator
Obserwator

gdzie postawic ule ?

Post autor: Andrzewo »

Witam szanownych kolegów, jestem początkujący w tej dziedzinie. dostałem od znajomego 3 ule z pszczołami, których jeszcze nie odebrałem (poszukiwania miejsca trwają) znalazłem ładna polankę w lesie, myślę że z leśniczym się dogadam, tylko pytanie czy las to dobre miejsce na pszczoły? czy jest tam wystarczająco dużo pożytku? czy lepiej niedaleko jakiejś wsi ? Dziękuję z góry za pomoc .... P.s. dodam jeszcze że las to głównie iglasty jest ;)

Stanisław Zbieg
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Stanisław Zbieg »

Odpowiadam Kol."Andrzewo" - las iglasty w zasadzie nie jest dobrym umiejscowieniem pasieki a już szczególnie gdzieś w środku na polance. Pożytki raczej słabe, brak b.wczesnych rozwojowych typu skupiska wierzb, olchy, leszczyny i innych zielnych. Ponadto możliwość plądrowania a nawet kradzieży uli.
Na skraju lasu to raczej stanowisko można by zaakceptować, pod warunkiem, że jest tam w/w szata roślinna i w pobliżu jakieś dobre łąki.
Osobiście proponuję stanowisko gdzieś bliżej wsi, gdzie na pewno znajdą się skupiska w/w drzew, sady, uprawiane łąki /mniszek/ a może i uprawy takich roślin jak rzepak, gryka, gorczyca czy facelia, słonecznik lub lecznicze zioła.
Zdaję sobie sprawę, że wyszukanie takich miejsc i uzyskanie zgody właściciela na lokalizację pasieki jest kłopotliwe. Próbować należy i to koniecznie.

Pozdrawiam Stanisław Z.

Awatar użytkownika
beniamin82
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Kontakt:

Post autor: beniamin82 »

Stanisław Zbieg pisze:Zdaję sobie sprawę, że wyszukanie takich miejsc i uzyskanie zgody właściciela na lokalizację pasieki jest kłopotliwe. Próbować należy i to koniecznie