Matka nie czerwi

Moderator: krzysglo

leepi
Obserwator
Obserwator

Matka nie czerwi

Post autor: leepi »

Witam ! Jestem początkującym pszczelarzem posiadam dwie rodziny pszczele i mam taki problem w jednej z tych rodzin matka nie czerwi to już trwa ponad 2 tygodnie , tydzień temu zauważyłem na jednej ramce 2 mateczniki wygryzione bokiem , to może świadczyć że zostały zlikwidowane więc poddałem ramke z tego drugiego ula z czerwiem odkrytym i jajeczkami po trzech dniach sprawdziłem i nie było mateczników , prosze o jakąś rade żeby utrzymać tą rodzine , obsiadują na 9 ramkach , cukru dałem jak narazie 7kg na rodzine . Pozdrawiam

Mirek40
Stukacz Junior
Stukacz Junior

Post autor: Mirek40 »

Może niema wolnych komórek zalały syropem i matka niema gdzie składać jajek.

leepi
Obserwator
Obserwator

Niestety ma gdzie czerwic

avico

Post autor: avico »

O tej porze roku może tak być.
Zobaczysz w kwietniu. Inaczej się nie da. Chyba, ze masz moc cofania kalendarza.

leepi
Obserwator
Obserwator

tylko czy rodzina sie utrzyma do kwietnia jak matka nie czerewi ??

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »

Moim zdaniem to twoja matka nie jest zapłodniona w śierpniu to się czensto zdaża. Jedyna rada to jak najszypciej znalesć czerwioncą matkie i podać ją. Albo połonczyć z tą drugo a na wiosne zrobisz odkład i bendziesz miał 2 rodziny. Pozdrawiam miły_marian

leepi
Obserwator
Obserwator

Na kilku ramkach jest bardzo dużo zakrytego czerwiu co by świadczyło że w sierpniu czerwiła

kirkor
Nieśmiały
Nieśmiały

Post autor: kirkor »