Zakładanie dużej pasieki (50+ roi)

Moderator: krzysglo

jkurowski
Nieśmiały
Nieśmiały
Posty: 6
Rejestracja: 2010-07-01, 16:58
Lokalizacja: Toruń

Zakładanie dużej pasieki (50+ roi)

Post autor: jkurowski »

Witam wszystkich serdecznie na forum. Jestem nowym użytkownikiem, ale z pszczołami mam do czynienia już dość długo bo 5 lat. Mimo swojego młodego wieku uważam ze znam się na temacie dobrze lub b.dobrze. Moja mama ukończyła technikum pszczelarskie, a dziadek pszczołami zajmuje się od 40 lat. Razem z mamą pragniemy powiększyć swoją pasiekę do nawet 200 pni. Jak na razie mamy ich 13 (startowałem z 2, wszystkie następne są z rójki). Moje pytanie brzmi: czy mogę liczyć na jakieś dofinansowanie/wsparcie (z UE) lub po prostu dobrą rade od was koledzy (lub i koleżanki :) ) Jak duży wkład własny trzeba mieć w powstawanie takiej pasieki oraz jaki nakład pracy potrzebny jest do utrzymania jej w dobrym stanie.
Chodzi mi bardziej ile dni potrzeba na rutynowy przegląd oraz ile średnio wam to zajmuje (jestem świadomy, że każdy ma inne tempo pracy).

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi!

Pawełek
Senior Stukacz
Senior Stukacz
Posty: 433
Rejestracja: 2009-01-06, 19:13
Lokalizacja: Białaczów. łodzkie

Post autor: Pawełek »

skoro mama jest technikiem pszczelarzem, Ty się tak długo zajmujesz pszczołami a dziadek jeszcze dłużej to powinniście wiedzieć ile czasu trzeba na przegląd, kiedy i jakie prace trzeba wykonać w sezonie, jaki wkład finansowy trzeba mieć, to zależy jaki chcesz mieć sprzęt, a wsparciu z UE jest tutaj gdzieś osobny wątek poszukaj,
"bo pszczelarz jest dla pszczół, nie pszczoły dla pszczelarza"

https://plus.google.com/photos/10191835 ... 660/albums

sprzedam odkłady;
http://www.miesiecznik-pszczelarstwo.pl ... 4720#24720

jkurowski
Nieśmiały
Nieśmiały
Posty: 6
Rejestracja: 2010-07-01, 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jkurowski »

Dziadek odziedziczył dużą pasiekę, a mama kończyła technikum xyz lat temu i tez za bardzo nie wie jak ją skutecznie powiększyć, dlatego interesuje mnie szybkie powiększanie pasieki jak najmniejszym kosztem. Z tymi przeglądami chodziło mi dokładnie o to jak rozbijacie przeglądy w tak dużej pasiece. Wątek o UE znalazłem : )

Pawełek
Senior Stukacz
Senior Stukacz
Posty: 433
Rejestracja: 2009-01-06, 19:13
Lokalizacja: Białaczów. łodzkie

Post autor: Pawełek »

każdy musi sobie wypracować inną metodę, dogodną dla siebie, ja w pasiece pracuje z ojcem i każdy z nas inaczej pracuje z pszczołami, podam Ci jak ja pracuje a Tobie ta metoda może sprawić więcej problemów jak pożytku, jest generalna zasada, jak najrzadziej zaglądać do gniazda i tyle. Reszta zależy od Ciebie i od pożytku jaki masz w okolicy,
"bo pszczelarz jest dla pszczół, nie pszczoły dla pszczelarza"

https://plus.google.com/photos/10191835 ... 660/albums

sprzedam odkłady;
http://www.miesiecznik-pszczelarstwo.pl ... 4720#24720

-=Konrad=-
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Posty: 184
Rejestracja: 2010-03-11, 18:44
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: -=Konrad=- »

"Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo."

Autor: Kubuś Puchatek

birkut

Post autor: birkut »

podobno w austri niemczech na wielkich towarowych pasiekach sam pszczelarz pracuje , moze w tym kierunku szukac porad? faktem jest ze trza znac obce języki a napewno cos by sie znalazło ,

-=Konrad=-
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Posty: 184
Rejestracja: 2010-03-11, 18:44
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: -=Konrad=- »

Masz 17 lat i nie znasz sie na tym. Może podziałaj sobie kilka lat z ta 13-stka uli i zobaczysz co i jak. Jeśli masz zamiar prowadzic 200 rodzin to zakładam że chcesz się z tego utrzymać...
Więc gdybyś miał w tym roku to 200 uli to na zime byś tynk obgryzał z głodu bo pszczoły by nie zarobiły na pokrycie inwestycji związanej z zakupem sprzetu i uli nie mówiąc już o twojej osobie.
"Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo."

Autor: Kubuś Puchatek

jkurowski
Nieśmiały
Nieśmiały
Posty: 6
Rejestracja: 2010-07-01, 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jkurowski »

Drogi Konradzie, przeczytaj dokładnie moją pierwszą wypowiedz a dowiesz się, że doświadczenie posiadam oraz mam zapewnioną fachową poradę i pomoc ze strony rodziny.


(Zarejestrowałem się na tym forum aby uzyskać dodatkową pomoc oraz inny punkt widzenia, wiec proszę o sensowne wypowiedzi.)
Ostatnio zmieniony 2010-07-03, 10:57 przez jkurowski, łącznie zmieniany 1 raz.

telok
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Posty: 149
Rejestracja: 2009-05-07, 19:44
Lokalizacja: okolice Wielunia

Post autor: telok »

ule trzeba kupić , a roje można pozyskać robiąc odkłady, dziadek pewnie z chęcią ci pomoże.
pozdrawiam telok

-=Konrad=-
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Posty: 184
Rejestracja: 2010-03-11, 18:44
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: -=Konrad=- »

Masz doświadczenie ja go nie mam natomiast potrafie zrobic zimna kalkulacje i wiem ze w polsce to nie jest dobry interes...
Pozatym skoro masz doświadczenie w postaci dziadka to o co chodzi ????
"Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo."

Autor: Kubuś Puchatek

Fred1
Senior Stukacz
Senior Stukacz
Posty: 605
Rejestracja: 2008-02-09, 22:36

Post autor: Fred1 »

ten nastolatek pisze;startowałem od 2-ch wszystkie następne są rójki-pytam czego tą mamę w tym technikum uczyli że ma tyle rójek i porójek, gdyby technikum pożarnicze tobym zrozumiał

-=Konrad=-
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Posty: 184
Rejestracja: 2010-03-11, 18:44
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: -=Konrad=- »

Fred1 wiec o tym własnie pisze. - tz. z motyką na słońce.
"Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo."

Autor: Kubuś Puchatek

birkut

Post autor: birkut »

dlaczego na starcie chłopakowi odrzucacie jego marzenia? a moze własnie sie uda, kiedys bodajze w pszczelarstwie był opis ze 26pniowa pasieka jest w stanie utzumac rodzine dwa+iles tam bajtli , policzono ze rodzina pszczela zdolna jest wyprodukowac w ciągu roku 6kg. wosku i jeszcze tam takie bzdety, ale jezeli ma pozytki bedzie miał zbyt to moze mu sie udac

-=Konrad=-
Starszy Stukacz
Starszy Stukacz
Posty: 184
Rejestracja: 2010-03-11, 18:44
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: -=Konrad=- »

Birkut czytasz moje wiadomosci od kad sie pojawiłem na forum wiesz, że też miałem takie plany. Bo pisałem o nich. Na wiosne też chciałem kupowac nowe ule odkłady itp itd. Na szczescie sytuacja losowa odwiodła mnie od tego( tatusiowi sie pogorszył stan ) i trzeba było nakładu gotówki na wkładki kieszonkowe dla lekarzy. Z perspektywy czasu ciesze się, że nie inwestowałem bo ten rok jest tragiczny pod względem ilości pozyskanego miodu. Wiem to po rozmowach z pszczelarzami bo sam nie mam porównania z uwagi na to, że to mój pierwszy sezon z pszczołami.

Ponadto kolega ma 17 lat. Zamiast isc gdzies do szkoły po liceum czy tam technikum to chce poświęcic sie chyba opiece nad 200-stoma ulami w naszym pieknym kraju w którym lepiej jest kupować miód z Chin niż brać od naszych pszczelarzy za przyzwoite pieniądze.

Nie wiem jaką ma baze pożytkową natomiast wiem, że to bardzo " głęboko " jak dla kolegi z kilkoma pniami małym doświadczeniem i tylko nadzieją, że UE coś sypnie.

Jeśli Cię uraziłem to sorki...
Ale ja moge nawet zeskanować Ci swoje biznes plany, które liczyłem. Nawet brałem pod uwagę ilosci pozyskanego miodu przy pogodach jakie były na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dane udostępnił mi pszczelarz, który mieszka w mojej okolicy.

Raz bedzie ok a w następnym roku będziesz płakał i to bardzo.
POZDRAWIAM
"Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo."

Autor: Kubuś Puchatek

Pawełek
Senior Stukacz
Senior Stukacz
Posty: 433
Rejestracja: 2009-01-06, 19:13
Lokalizacja: Białaczów. łodzkie

Post autor: Pawełek »

Konrad nie przesadzaj, z 50 ulami to może spokojnie się uczyc, tym bardziej że ma pomoc, wiadomo że będzie mial ciężko ale skoro chce to jaki problem, chyba ma wyobraźnię i potrafi przewidzieć co będzie,
-=Konrad=- pisze:Raz będzie ok a w następnym roku będziesz płakał i to bardzo.
wiesz gdyby każdy tak myślał to nic by nie było, bo np. po co się zatrudniać w jakiejś firmie skoro mogą Cię zwolnić?? to jest ta sama bajka, przejawiasz dziwny sposób myślenia - po co coś robić skoro może się nie udać,
"bo pszczelarz jest dla pszczół, nie pszczoły dla pszczelarza"

https://plus.google.com/photos/10191835 ... 660/albums

sprzedam odkłady;
http://www.miesiecznik-pszczelarstwo.pl ... 4720#24720

ODPOWIEDZ